Estimades famílies d’Educació Infantil.
Esperem i desitgem de tot cor que estigueu tots/es bé igual que les vostres famílies.El Departament d’Educació ens ha fet arribar algunes orientacions sobre les tasques
a realitzar per l’alumnat.
Orientacions d’educació infantil
Activitats de comunicació
○ Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin
de forma diferent...
de forma diferent...
○ Mirar contes del web de TV3: Una mà de contes.
○ Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites
converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs...
○ Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.
○ Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).
Activitats que impliquin moviment:
○ Proposar jocs que requereixin desplaçar-se, imaginant itineraris o seguint-ne de fixos,
lliures o amb obstacles elaborats amb elements i mobiliari domèstic, amb diferents formes
de marxa: caminant, saltant, a peu coix, arrossegant-se o rodolant...
○ Proposar jocs que requereixin desplaçar-se, imaginant itineraris o seguint-ne de fixos,
lliures o amb obstacles elaborats amb elements i mobiliari domèstic, amb diferents formes
de marxa: caminant, saltant, a peu coix, arrossegant-se o rodolant...
○ Fer activitats que necessitin equilibri i coordinació -per la superfície on es desplacem,
per la trajectòria seguir o la pròpia naturalesa del joc que es proposi-, amb elements com
pilotes,dianes, bitlles ...
per la trajectòria seguir o la pròpia naturalesa del joc que es proposi-, amb elements com
pilotes,dianes, bitlles ...
○ Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris... sempre que sigui possible.
Activitats d’experimentació, en podeu trobar alguns exemples a:
○ Manual de experimentos
○ Manual de experimentos
○Dinamiks
○ Aprenent amb les mans
Jocs de taula:
○ Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc
Activitats en entorns digitals:
○ Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a
protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho
poden enriquir...
○ Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox ... i
acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365.
Col.laborar en les tasques de la llar:
○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar
el berenar...
el berenar...
○ Endreçar l’habitació
○ Parar taula i recollir-la
○ Plegar i classificar la roba...
Rebeu una afectuosa abraçada.
L’Equip de mestres d’Educació Infantil.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada